Ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολαβητές & aggregators πληρώνουν “πολλά” για online διαφήμιση
Γράφει ο Νίκος Μωράκης
Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία από την εταιρεία που ειδικεύεται σε online advertising, WordStream, ο νούμερο ένα πελάτης της Google είναι η ασφαλιστική βιομηχανία συνεισφέροντας στο 24% των εσόδων της από διαφημίσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο μέσος όρος του κόστους ανά κλικ που γίνεται στις “λέξεις κλειδιά” που αφορούν την ασφαλιστική βιομηχανία – όπως για παράδειγμα στις λέξεις “ασφάλιση αυτοκινήτου” ή “ασφάλεια αυτοκινήτου” είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλο κλάδο. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 2011 το μέσο κόστος στις λέξεις κλειδιά που αφορούσαν την ασφάλιση, κυμαινόταν στα 54.91 δολάρια (στο κάθε κλικ!) ενώ σήμερα κυμαίνεται στα 48.41 δολάρια. Πώς διαμορφώνονται αυτές οι τιμές; Από τον ανταγωνισμό. Πολύ απλοϊκά, η πλατφόρμα της Google λειτουργεί ως αγορά με βάση τη δημοπρασία στην οποία ο κάθε ενδιαφερόμενος αγοράζει τις λέξεις κλειδιά που τον ενδιαφέρον προκειμένου να διαφημιστεί. Όσο πιο μεγάλο το ενδιαφέρον από διαφημιζόμενους τόσο περισσότερο ανεβαίνει το κόστος των συγκεκριμένων λέξεων.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος κλάδος που διαφημίζεται μέσω της Google είναι ο χρηματοπιστωτικός τομέας των δανείων με 12,8% της πίτας ενώ ακολουθεί ένας ακόμα χρηματοπιστωτικός τομέας αυτός της υποθήκης δανείων με 9%.