Τα cyber συμβάντα είναι πλέον στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους κινδύνους για τις επιχειρήσεις, ξεπερνώντας από την διακοπή/παύση επιχειρηματικής δραστηριότητας (που διατηρούσε την πρωτοκαθεδρία επί επτά χρόνια), σύμφωνα με το ετήσιο Βαρόμετρο Ρίσκων της Allianz που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
Η έρευνα της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) του βραχίονα επιχειρηματικών ασφαλίσεων του γερμανικού ομίλου, έδειξε ότι οι αλλαγές στη νομοθεσία και τα εποπτικά πλαίσια και η κλιματική αλλαγή αποτελούν και αυτές μείζονες εστίες προβληματισμού για τις επιχειρήσεις, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Brexit και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Πιο συγκεκριμένα, το 39% των ερωτώμενων στην έρευνα δήλωσε ότι ανησυχούν περισσότερο για τις cyber επιθέσεις, ενώ το 37% κατονόμασε ως υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο τη διακοπή επιχειρηματικής δραστηριότητας. Οι επιχειρήσεις έχουν μεγαλύτερη συναίσθηση του cyberκινδύνου από ότι πριν, λόγω και της αυξημένης εξάρτησής τους από τα δεδομένα και τα πληροφοριακά συστήματα και στον απόηχο μιας σειράς μεγάλων και δαπανηρών cyberεπιθέσεων (WannaCry, NotPetya κλπ.)
Η δεκάδα των σημαντικότερων κινδύνων σύμφωνα με το Allianz Risk Barometer 2020 διαμορφώνεται ως εξής:
- Cyber συμβάντα
- Διακοπή επιχειρηματικής δραστηριότητας
- Αλλαγές σε νομοθεσία/εποπτικό πλαίσιο
- Φυσικές καταστροφές
- Εξελίξεις στις αγορές
- Πυρκαγιές/Εκρήξεις
- Κλιματική αλλαγή
- Απώλεια φήμης-Μείωση αξίας εμπορικού σήματος
- Νέες τεχνολογίες
- Μακροοικονομικές εξελίξεις
«Τώρα που ο cyber κίνδυνος έχει έρθει δυναμικά στο προσκήνιο, εγείρονται πολλά ερωτηματικά για την έκθεση σε αυτών και τους τρόπους κάλυψης», σχολίασε ο Thomas Varney, επικεφαλής της AGCS για Βόρειο και Νότιο Αμερική. Και πρόσθεσε ότι η Allianz έχει αλλάξει τον τρόπο που διαχειρίζεται τους εν λόγω κινδύνους, ώστε να αντιμετωπίζει τις αιτήσεις αποζημίωσης απόcyber συμβάντων «συγκεκριμένα, με συγκεκριμένους underwriters, έλεγχο ζημιών, και εξειδικευμένο προσωπικό».
Η Allianz είναι ένας από τους λίγους πολυεθνικούς ασφαλιστικούς ομίλους που επιδιώκουν είτε να αποκλείσουν είτε να καλύψουν ευθέως τη λεγόμενη «σιωπηλή έκθεση» στον cyber κίνδυνο (silent cyber exposures) στα συμβόλαια που συνάπτει με τους εταιρικούς πελάτες. «Αυτό απαιτεί βαθιά κατανόηση και σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ της ασφαλιστικής, του μεσίτη και του πελάτη αναφορικά με την κατάσταση και τους κινδύνους που δεν είναι πάντα προφανείς», αναφέρει ο κ. Varney. «Δεν είναι μόνο η εξωτερική επίθεση από τον χάκερ ή η υποκλοπή δεδομένων, αλλά τα εσωτερικά βήματα που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να διασφαλίσει την αποτελεσματική της προστασία».
Σημειώνεται ότι η έρευνα βασίστηκε σε δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2.718 ειδικών, συμπεριλαμβανομένων πελατών και μεσιτών που συνεργάζονται με την Allianz, επιχειρηματικών συνδέσμων και στελεχών της εταιρείας από 102 χώρες και έλαβε χώρα την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2019.
Άρθρο της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Πηγή: insuranceworld.gr